A pilóták minden repülés után kitöltenek egy panaszlapot, melyben közlik a szerelőkkel, hogy milyen mechanikai problémák léptek fel a repülés alatt, melyeket helyre kell hozni. A szerelők elvégzik javításokat és a panaszlap alján leírják, hogy milyen javításokat végeztek.. A pilóta a következő repülés előtt ezeket elolvassa. Azt nem lehet mondani, hogy a földi kiszolgáló személyzetnek és a mérnököknek nincs humoruk. Itt van néhány valós karbantartási panasz és probléma és a rájuk adott válasz úgy, ahogy a Quantas légitársaság pilótai és mérnökei a panaszlapokat kitöltötték. Mellesleg a Quantas az a légitársaság, melynek még sose volt balesete.
(P= a pilóta által leírt probléma; M= a mérnökök által közölt megoldás)
Repülési panaszlap - 1.
P = DME hangereje hihetetlenül nagy
M = DME hangereje beállítva hihető szintre
(DME= távolságmérő berendezés)
Repülési panaszlap - 2.
P = A bal belső abroncs már majdnem cserére érett
M = Bal belső abroncs majdnem lecserélve
Repülési panaszlap - 3.
P = Tesztrepülés OK volt, de a leszállási automatika nagyon húzós
M = A gépen nincs leszállási automatika
Repülési panaszlap - 4.
P = Valami lötyög a pilótafülkében
M = Valamit meghúztunk a pilótafülkében
Repülési panaszlap - 5.
P = A szélvédőn döglött bogarak vannak
M = Kérésére kicseréljük őket élőkre
Repülési panaszlap - 6.
P = Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futóműn
M = Nyomok eltüntetve
Repülési panaszlap - 7.
P = Gyanítom, a szélvédő megrepedt
M = Gyanítom, hogy önnek igaza van
Utolsó kommentek